G73 med i7 - Vad är värdet på förra årets modeller?

Permalänk
Medlem

G73 med i7 - Vad är värdet på förra årets modeller?

Tjenare!

Jag måste köpa en ny laptop och jag har fastnat för Asus G73:an.

Jag har sett en hel del på begagnat-marknaden men jag tycker att folk övervärderar sina laptops.

Vad skulle ni säga det "faktiskta" värdet är?

Modellerna jag tänkter på är den med i7 (inte SB) och 1920*1080p. Kan antingen vara radeon 5870 eller gtx 460m.

Mvh

Permalänk
Inaktiv

Jämför med Msi gx660 med i5 och 5870... Kostar ny 9000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbyW:

Tjenare!

Jag måste köpa en ny laptop och jag har fastnat för Asus G73:an.

Jag har sett en hel del på begagnat-marknaden men jag tycker att folk övervärderar sina laptops.

Vad skulle ni säga det "faktiskta" värdet är?

Modellerna jag tänkter på är den med i7 (inte SB) och 1920*1080p. Kan antingen vara radeon 5870 eller gtx 460m.

Mvh

Den äldre modellen med I7 såldes för 12990 innan den försvann helt.. Vet inte riktigt vad man ska säga runt 8-9 tusen kanske?

Skrivet av anon162937:

Jämför med Msi gx660 med i5 och 5870... Kostar ny 9000kr

Han har ju fastnat för G73 så, går ju inte direkt jämföra priset rakt av mot en I5 när han söker efter en med I7

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har precis fått min värderad (köpt juli 2010) och marknadsvärdet ligger någonstans mellan 4-6k, beroende på skick, minne osv.

Marknadsvärdet brukar ju vara 'lite' under andrahandsvärdet dock.

*edit*
den jag har är en i7 med en 5870 så den kanske är lite mindre värd än den med 460 kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimuel:

Har precis fått min värderad (köpt juli 2010) och marknadsvärdet ligger någonstans mellan 4-6k, beroende på skick, minne osv.

Marknadsvärdet brukar ju vara 'lite' under andrahandsvärdet dock.

Juli 2010 ? då har du väl G73JH ? eller? Den modellen är mindre eftertraktad iaf eftersom den led av värmeproblem

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Juli 2010 ? då har du väl G73JH ? eller? Den modellen är mindre eftertraktad iaf eftersom den led av värmeproblem

Stämmer bra det